Advies voor MKB energie

3.3. Communiceer via e-mail en social media

Het volgende advies is om te communiceren via e-mail via social media, want in het onderzoek geven respondenten aan dat ze op de hoogte bracht willen worden van ontwikkelingen van MKB energie. De meeste respondenten willen dit via de e-mail. Het advies is om een zogenaamde ‘warme’ nieuwsbrief te versturen. Dit houdt in dat de nieuwsbrief alleen naar bedrijven wordt verzonden als ze hebben aangegeven dat ze dit willen. Dit kan persoonlijk aangegeven worden aan Mark of Peter. Zij kunnen het bedrijf dan aanmelden voor de nieuwsbrief. Daarnaast kan er op de website de mogelijkheid komen om aangemeld te worden voor de nieuwsbrief.

Een andere mogelijkheid om actuele informatie te communiceren is via sociale media. Uit het onderzoek blijkt dat Linked-In daarvoor het meest geschikt is. Op dit moment wordt er al gebruik gemaakt van de groep MKB energie op Linked-In en het advies is om hier mee door te gaan. Het is daarbij belangrijk om te communiceren dat deze groep bestaat, zodat zoveel mogelijk belangstellenden zich aan melden.